elewacja kamienna srebrna-gora-noclegi-1 pokj_dom_pod_twierdza 1a 2a 3a 6a okno Srebrna G 6 10a regimenta_srebr_gora 7a
Default Image

Noclegi

Cena noclegu + śniadanie 80 - 120 zł /osoba Dom…
imprezy-integracyjne-1

Imprezy integracyjne

Na bazie naszego obiektu organizujemy różnego…
wesele srebrna gora-1

Wesela

wesela/wesela_galeria Oferta 2017 - Kameralna…

 

 

Imprezy integracyjne

imprezy-integracyjne-1
Na bazie naszego obiektu organizujemy różnego rodzaju imprezy okolicznościowe, rekreacyjne i integracyjne dla firm. W naszej ofercie znajdują się zarówno propozycje kameralnych spotkań jak i dużych imprez plenerowych. Wyjątkowe położenie naszego obiektuw sąsiedztwie Największej Górskiej Twierdzy Europy oraz atrakcyjne okolice Gór Sowich i Kotliny Kłodzkiej sprawiają, że są to niecodzienne wydarzenia, które dostarczają uczestnikom niezapomnianych wrażeń i gwarantują udany wypoczynek.
 
 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą dla firm.

 

Spływy pontonowe

 

Spływy pontonowe górskim odcinkiem

rzeki Nysa Kłodzka

Spływ pontonowy to doskonała forma relaksu i wyśmienita zabawa.

Proponujemy spływ pontonowy najciekawszym odcinkiem Nysy Kłodzkiej tzw. Przełomem Bardzkim. Rzeka meandruje tutaj między łąkami, lasami i wysokimi na kilkadziesiąt metrów skalistymi brzegami.

Spływ jest na tyle bezpieczny, że mogą brać w nim udział nawet osoby bez doświadczenia i umiejętności pływania, a przy odpowiednio niskim stanie wody również rodziny z dziećmi. Pontony posiadają wszelkie certyfikaty i można je bezpiecznie używać do pływania po górskich rzekach.

W jednym pontonie mieści się maksymalnie 6 osób dorosłych, z łączną wagą nie przekraczającą 650 kg. Przy spływach rodzinnych może to być to 7 osób, z łączną wagą nie przekroczy 650 kg.

Liczba pontonów, którymi dysponujemy umożliwia jednocześnie udział w spływie grupie do 200 uczestników. Każdy z uczestników przechodzi krótkie szkolenie przed spływem.

Proponujemy dwie opcje spływu:

  • rekreacyjna - standardowy spływ jako forma wypoczynku i towarzyskiego spotkania na wodzie;

  • integracyjna- spływ z elementami rywalizacji w formie regaty pontonowych i zabaw sprawnościowych.

Czas spływu to ok 2-3,5 godziny.

W ramach spływu zapewniamy dojazd uczestników z naszego ośrodka lub innego, wskazanego miejsca.

Istnieje możliwość zorganizowania dodatkowych atrakcji nad rzeką typu: ognisko, grill itp.

 

Gry scenariuszowe

 

Gry scenariuszowe

Gra scenariuszowa to ciekawa i bardzo niekonwencjonalna forma zabawy, która z łatwością „wciągnie” nawet najbardziej niechętne osoby. Zmusza uczestników do ogromnego zaangażowania i ciągłej współpracy. Opierają się na wcześniej wymyślonym scenariuszu, przypominającym fabułę filmu akcji, pełnego, którego bohaterami staja się uczestnicy gry. Pełno to tajemnic, skarbów, niezwykłych misji, szpiegów czy dywersantów. Podstawowa zasada to: aby osiągnąć cel i wygrać wymagana jest absolutna współpraca wszystkich uczestników. Atrakcyjności zabawy dodatkowo może zostać podniesiona poprzez rywalizacja pomiędzy poszczególnymi zespołami, na które dzielona jest grupa. W zależności od stopnia trudności gra jest realizowane przy udziale kilku lub nawet kilkudziesięcioosobowego, profesjonalnego personelu pełniącego rolę koordynatorów i animatorów zabawy, czuwających nad jej prawidłowym przebiegiem.

W zależności od scenariusza, gry toczą się na terenach leśnych Gór Sowich, okolicznych miasteczkach lub też okolicznych atrakcjach turystycznych typu Twierdza Srebrna Góra czy podziemia projektu Riese w Górach Sowich.

Możemy zaproponować wiele gotowych scenariuszy gry sprawdzonych w działaniu. Poniżej przedstawiamy kilka z nich. Ale jeśli macie Państwo swoje potrzeby i pomysły (np. związane z profilem działalności Państwa firmy) chętnie je zmodyfikujemy lub stworzymy zupełnie nowy zgodnie z konkretnymi oczekiwaniami.

 

Gra „Przenikanie”

Fabuła gry nawiązuje do działania grup specjalnych - komandosów.

Pierwszy gry etap to podział grupy na zespoły, następnie szkolenie z zasad poruszania się w terenie i posługiwania się busolą i mapą.

Po wprowadzeniu w sytuację grupy zostają transportowane w rejon działań i tam „zrzucane”. Jest to okoliczne miasteczko, w którym umiejscowione są punkty kontaktowe – każdy zespół ma swój punkt i musi go odnaleźć w jak najkrótszym czasie i podać hasło – to spowoduje wydanie mapy z trasą i punktami, które zespół musi odnaleźć, aby dotrzeć do punktu końcowego.

Aby utrudnić zadanie na terenie miasteczka działa „Policja”, której zadaniem jest ujawnienie jak największej ilości uczestników gry. Muszą więc przyjąć taka taktykę, aby nie dać się złapać. Trasy są rozmieszczone w zalesionej części gór i wymagają uważnej pracy z mapą i obserwacji terenu.

Na całym terenie tras działają grupy pościgowe starające się przechwycić grupy. Każde zetknięcie się z „Pościgowcami” czy „Policją” skutkuje punktami ujemnymi dla zespołu. Dodatkowym utrudnieniem mogą być „Dywersanci” – to grupa udająca zespół, turystów, straż leśną itp., sprowadzająca inne grupy na manowce

We wszystkich punktach przeznaczonych do odnalezienia przez grupy znajdują się zadania sprawdzające wiedzę zespołu.

W całej grze liczy się czas dojścia i ilość wykonanych zadań.

Czas trwania gry ok. 7 godzin.

 

Gra „Poszukiwanie skarbu”

Fabułą gry jest poszukiwanie skarbu III Rzeszy ukrytego na terenie Gór Sowich w czasie II wojny światowej.

Zespół nawiązuje kontakt ze swoim opiekunem w „terenie” (hasło-odzew) i rusza do podziemnego kompleksu w Górach Sowich, w którym będą musieli wykonać różne zadania takie jak grupa „komandosów-poszukiwaczy”. Każde zadanie jest punktowane i tylko zdobycie odpowiedniej ilości punktów daje szansę na „klucz” do skrytki.

Uczestnicy zmierzą się z różnymi problemami. Między innymi będą musieli:

  • nawiązywać łączność za pomocą wojskowego sprzętu łączności (wzór 1943);

  • wykazać się umiejętnościami strzeleckimi;

  • pokonać zalane korytarze;

  • wykonać prace na wysokości;

  • posiadać znajomości historii;

  • czytania mapy;

Grupa, która wywalczy „klucz” i rozszyfruje go zdobywa skrytkę. To może okazać się niełatwe, bo na grupę czekać mogą „niespodzianki”.

 

Gra survivalowa

Założenie gry jest następujące: samolot, którym leciała grupa, ulega awarii i traci łączność – musi lądować w przygodnym terenie. Podczas awaryjnego lądowania ulega zniszczeniu ekwipunek i żywność, jaka znajdowała się na pokładzie. Jedyną pomocą jest ocalała mapa pokazująca punkt, na którym jest lotnisko i tam rozbitkom może być udzielona pomoc. Na mapie są też zaznaczone skrytki materiałowe, w których można odnaleźć różnego rodzaju sprzęty. Skrytki kiedyś należały do „Leśnych Ludzi”. W skrytkach znajdują się sprzęty dające szansę na przetrwanie, np. busola, bukłak na wodę, sprzęt do łowienia ryb, „broń”, amunicja, zapałki itp.

Do grupy należy decyzja, co zostanie zabrane ze skrzynki, a co w niej pozostanie oraz w jaki sposób zostanie zagospodarowane to, co zostało znalezione, np. jeśli grupa znajdzie broń, może z niej polować (strzelanie do sylwetek zwierząt, ilość upolowanej zwierzyny jest przeliczana na żywność, jaką grupa otrzyma). Do polowania wykorzystywana jest proca, łuk, karabin. Dodatkową trudnością dla grupy będzie fakt, iż do „lotniska” będą musieli dojść przez teren, który jest kontrolowany przez kartel narkotykowy (jego patrole przeczesują teren). Tylko bardzo skryte poruszanie się, wyznaczanie obserwatorów, ustalenie dobrych znaków porozumiewania i współpraca grupy daje szanse na dotarcie.

Scenariusz tej gry i skalę trudności terenu układa się dostosowując do możliwości grupy lub ewentualnych zapatrywań uczestników na „sprawdzenie się”.

Grupie towarzyszy opiekun – instruktor survivalu – działa jako ostatnia „deska ratunku”, gdyby grupa nie potrafiła sobie dać rady.

Działania mogą odbywać się też nocą.

Problemy, które na pewno zostaną poruszone podczas gry:

  • Odzież i wyposażenie –jak przygotowałem się do wyprawy?

  • Odbędzie się szkolenie z posługiwania się mapą, busolą i poruszania się w terenie- ciekawe kto będzie słuchał?

  • Pogoda- działamy bez względu na jej stan zakładając jej dwie odmiany: dobra i bardzo dobra.

  • Obcy teren- góry i las to otoczenie, które nie jest naturalne dla większości- ludzie łatwo tracą pewność siebie. Bardzo potrzebna jest współpraca całej grupy, i zobaczymy co z tego wyniknie.

  • Do odnalezienia każdego z punktów materiałowych będzie wyznaczana osoba (każdy kilkakrotnie)- czy znajdą się osoby chętne by pomóc przy orientacji?

  • Wykonanie zadań- polowanie, ognisko, posiłek itp. Kto będzie dowodził, kto będzie pracował a kto stał z boku?

  • Transport sprzętu ze skrytek- z kogo zrobią wielbłąda?

  • Co robić z chorym lub rannym?

  • Jak uniknąć przemytników po terenie, na którym się poruszamy? Kto prowadzi obserwację terenu? Jak się maskujemy? Czy rzeczywiście sprawdza się system porozumiewania?

  • Jakie będzie nastawienie ludzi pod wpływem zmęczenia?

  • Kto będzie najlepszy? Kto rzeczywiście może zostać liderem?

  • I inne pytania, które narodzą się w trakcie.

Czas trwania gry: od przysłowiowego „rana do wieczora”

 

Zajęcia na strzelnicy

Zajęcia na strzelnicy z użyciem broni palnej

 

 

Broń palna to poważna sprawa. Strzelanie z niej to prawdziwa próba charakteru. Siła, respekt i odpowiedzialność. Masz odwagę się z tym zmierzyć i zasmakować naprawdę niepowtarzalnych emocji?

W zajęciach mogą brać udział zarówno osoby posiadające doświadczenie z bronią palną, jak i początkujący.

Prowadzone są wyłącznie przez wykwalifikowaną i doświadczoną kadrą posiadającą odpowiednie uprawnienia państwowe i odbywają się w specjalnie do tego celu przeznaczonych i dopuszczonych obiektach. Przed każdymi zajęciami instruktorzy przeprowadzają z uczestnikami szkolenie z zasad bezpieczeństwa na strzelnicy, posługiwania się bronią i celowania w formie instruktarzu, a następnie pokazu. Przed strzelaniem każdy uczestnik przechodzi trening „na sucho”. Z uwagi na dbałość o bezpieczeństwo, do zajęć niedopuszczane są osoby pod wpływem alkoholu. Prowadzący zajęcia posiadają i używają w tym celu alkomatów. Ilość osób, biorących udział w imprezie, uzależniona jest od rodzaju zajęć.

Proponujemy następujące zajęcia:

  • strzelanie sportowe;

  • strzelanie myśliwskie;

  • strzelanie bojowe.

Do dyspozycji uczestników jest następujący sprzęt:

  • broń krótka: pistolety GLOCK 17, SIC SAUER P226, HKUSP, CZ, BERETTA itp.;

  • broń gładkolufowa - strzelby BOCK, strzelby powtarzalne;

  • broń sportowa - karabinki SM, BRNO, pistolety MARGOLIN, ROSSI, BERSA;

  • broń długa - AK 47, MAUSER, MOSIN.

Zajęcia prowadzone są w grupach, które startują jednocześnie w kilku konkurencjach i zmieniają się po ich ukończeniu. Czas na konkurencję dobrany jest tak, aby wszyscy uczestnicy mogli w niej uczestniczyć.

Na życzenie klientów możemy zorganizować dodatkowo atrakcje typu: ognisko, grill, catering itp.

 

Samochody terenowe

 

Samochody terenowe

 

Przejażdżki autami po terenie pełnym naturalnych przeszkód to wspaniała przygoda. Pokonywanie stromych zjazdów i podjazdów, jazda w przechyle czy też przeprawa przez podmokłe teren powoduje ogromny przypływ adrenaliny i dostarcza mnóstwo wrażeń. Błotne przeszkoda są źródłem wyjątkowej zabawy, zwłaszcza kiedy trzeba podczepić linę do samochodu zatopionego w błocie po kolana:). Ale to nie tylko zabawa. Jazda samochodem w terenie uczy współdziałania w grupie, integruje zespół oraz wyrabia umiejętności błyskawicznej analizy sytuacji i podejmowania szybkich decyzji.

Podczas zajęć każdy z uczestników ma możliwość spróbowania swoich sił za kierownicą terenówki w asyście instruktora. Stopień trudności dróg jest różny i zawsze dobierany pod kątem umiejętności uczestników. Podczas przejazdu pokonywane są przeszkody terenowe typu: trawersy, strome podjazdy i zjazdy, woda i błoto. Uczestnicy mają możliwość obsługi wyciągarki oraz innego osprzętu offroadowego.

Czas trwania zajęć to około 2-4 godziny.

 

Paintball

 

Paintball

 

Painball to doskonała zabawa, szczególnie dla tych, którzy lubią sportową rywalizację. Przede wszystkim jednak to gra zespołowa, gdzie bez współpracy i zaangażowania nie ma szans na wygraną.

Sprzęt jaki używamy do zabaw paintball’owych jest wysokiej jakości, sprawdzony i bezpieczny. Każdy marker (karabin) dopuszczony do gry na naszym polu jest sprawdzony pod kątem bezpieczeństwa użytkowania.

Dla wygody i bezpieczeństwa uczestników zabawy, każdemu zapewniamy komplety strój do zabawy tj.:

  • kombinezon w barwach wojskowych;

  • kamizelkę ochronną - kulka wystrzelona z karabinku paintball’owego osiąga prędkość do 300 stóp na sekundę (około 90 m/s); kamizelka lepiej niż samo ubranie amortyzuje uderzenie kulki;

  • maskę na twarz z podwójną (termiczną) szybką i daszkiem do ochrony czoła;

  • rękawice paintball’owe pełne; chronią ręce nie tylko przed uderzeniem kulki, ale także przed drobnymi otarciami, o które nietrudno na polu walki.

Jako dodatkową atrakcję do paintball’a proponujemy ognisko, grill, catering itp.

 

Proponujemy następujące scenariusze gry:

1. Zdobywanie flagi przeciwnik

To najpopularniejszy scenariusz gry leśnej. Zdecydowana większość gier leśnych (scenariuszy) to modyfikacje i rozwinięcia tej właśnie gry. W grze udział biorą 2 zespoły (liczba graczy dowolna, choć im więcej tym lepiej). Każdy zespół ma swoją flagę (bazę). Wszyscy uczestnicy powinni zaczynać grę w tym samym czasie (na umówiony wcześniej znak) w swoich bazach. Zawodnicy trafieni kończą grę i schodzą z terenu walki. Jeśli podczas trafienia zawodnik niósł flagę, musi ją zostawić w miejscu, w którym został wyeliminowany (w miejscu widocznym, a nie metr pod ziemią). Zawodnik wyeliminowany, czyli "zabity", nie ma prawa głosu - nie może podpowiadać, zdradzać pozycji przeciwnika ani słownie ani gestykulując. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją do swojej bazy.

2. Porywacze i antyterroryści.

Dwóch terrorystów ma za zadanie przeprowadzić zakładnika z budynku do helikoptera. Pozostali gracze to antyterroryści. Zadanie terrorystów - przetransportowanie żywego zakładnika do helikoptera; w helikopterze są już bezpieczni i wygrywają rozgrywkę. Zadanie antyterrorystów - odbicie żywego zakładnika, oraz unieszkodliwienie terrorystów. Zasady dla wszystkich - każdy zawodnik "ginie" po strzale w głowę, lub w kamizelkę. Strzały w kończyny nie uśmiercają, natomiast każdy strzał w zakładnika uśmierca go. Scenariusz można modyfikować poprzez ilość kulek dla porywaczy i antyterrorystów.

3. Partyzanci

W lesie ukrywa się spory oddział partyzantów. Po nieudanej bitwie, rozproszeni i zdziesiątkowani czekają na dogodny moment aby zaatakować ostatni punkt oporu wroga. Przeciwnicy również zdziesiątkowani, obsadzili małymi oddziałami warowne wzgórze z którego nie ma juz odwrotu. Otoczeni przez ukrytych partyzantów muszą się bronić do ostatniej krwi...

TAKTYKA :
Partyzanci wychodzą z pozycji ukrycia. Zajmują pozycje w lesie oraz w terenie mocno zakrzaczonym. Powoli okrążają wroga nadal pozostając dla niego niewidocznym. Na umówiony znak wychodzą z ukrycia aby szturmować wzgórze. Obrońcy "twierdzy" maja do dyspozycji duży teren na wzgórzu z którego mają dobrą widoczność na pobliski las. Wzgórze warowne składa się z wielu bunkrów, zasiek i innych dogodnych miejsc do schowania się. Obrońcy bronią flagi zatkniętej na szczycie wzgórza. Rozgrywka kończy się w momencie przejęcia flagi przez partyzantów lub w momencie likwidacji całkowitej wrogów. 
AKCESORIA I PRZESZKODY:
Obrońcy chronieni są dodatkowo polami minowymi. Są to specjalnie przygotowane paliki z linkami wyznaczające pozycje min. Partyzanci nie mogą przez pola minowe przechodzić bez uprzedniego rozminowania miejsca. Rozminowanie polega na podpaleniu petardy hukowej przywiązanej do palików. Wybuch świadczy o rozbrojeniu miny, Palik można wyciągnąć a w linii min robi sie przejście przez które można juz bezkarnie przechodzić.
ŻYCIA:
Każdy gracz trafiony w głowę bądź korpus jest martwy i musi wrócić do strefy reinkarnacji gdzie co 5 minut dawany jest sygnał "zmartwychwstania". Po takim sygnale wraca na pole bitwy.

4. Bitwa pod Gettysburgiem

Scenariusz polega na tym, że dwie drużyny stają na przeciw siebie w odległości 15 m. Każdy dotyka się barkiem - gracz do gracza. Na komendę wszyscy gracze jednej drużyny oddają po JEDNYM strzale w kierunku rzędu stojących na przeciwko graczy. Nikt nie robi uników przed kulami. Jeśli ktoś zostanie trafiony - odpada. Następnie drużyna przeciwna robi krok do przodu i tak samo - na komendę oddaje po JEDNYM strzale w przeciwną drużynę. Gra toczy się do wyeliminowania wszystkich graczy z drużyny.

Jest to ciekawy sposób na odpoczynek pomiędzy bardziej rozbudowanymi scenariuszami, ale też jest to bardzo ciekawa, zabawna i czasem bolesna odskocznia od biegania z markerami po polu bitwy.

 

Pikniki firmowe

 

Pikniki firmowe

 

2011-09-2-4-pANORAMAA 50

Pikniki firmowe to znakomita forma zespołowej integracji, wypoczynku i zabawy. To świetna okazja aby ludzie pracujący w jednej firmie lepiej się poznali i zaprzyjaźnili.

Udany piknik to niezobowiązująca i przyjazna atmosfera, dobre jedzenie i moc atrakcji. Ważne jest również odpowiednie miejsce. My proponujemy Państwu organizację pikniku firmowego w niezwykłym miejscu – w scenerii największej warowni Europy – Twierdzy Srebrna Góra, skąd rozpościera się jeden najpiękniejszych widok w Sudetach:)

Zajmujemy się kompleksową organizację i obsługę pikników. W zakresie naszych działań zapewniamy:

1. zaplecze techniczne i logistyczne pikniku:

  • sceny (podesty i zadaszenia);
  • nagłośnienie;
  • oświetlenie estradowe i efektowe;
  • wyposażenie multimedialne (ekrany, projektory);
  • hale namiotowe (różnej wielkości z możliwością ogrzewania lub klimatyzowania);
  • barierki, ogrodzenia;
  • organizację transportu uczestników (autokary, minibusy);
  • profesjonalną ochronę;
  • obsługę foto/video;
  • opiekę medyczna;
  • animatorów zabaw i opiekunów dzieci
  • konferansjerów i -DJ`ów;

2.Atrakcje piknikowe:

  • występy kapel, zespołów biesiadnych, kabaretów;
  • pokazy taneczne, cyrkowe, przedstawienia teatralne;
  • place zabaw i animacje dla dzieci (dmuchańce, klauni, szczudlarze, kuglarze, malowanie twarzy, wielkie bańki mydlane itp.);
  • gry i zabawy sportowe i sprawnościowe dla dzieci i dla dorosłych;
  • urządzenia rekreacyjne dla dzieci i dorosłych;
  • pokazy i gry historyczne (spotkanie z żołnierzami historycznego regimentu srebrnogórskiego epoki napoleońskiej, pokazy strzałów z armat i broni czarnoprochowej, pokazy dawnego życia w twierdzy, nauka krzesania ognia, ćwieczania musztry itp.)
  • warsztaty artystyczne i rzemieślnicze;
  • fire show i pokazy fajerwerków;

3. Catering:

  • dania dla dorosłych;
  • menu dla dzieci;
  • catering VIP;
  • stoły szwedzkie;
  • grille;
  • przekąski;
  • napoje.

Techniki alpinistyczne

 

Techniki alpinistyczne i zajęcia linowe

 

Przygoda z linami to prawdziwa walka z naturalnymi lękami. Wyzwala ogromne emocje i dostarcza niezapomnianych wrażeń.

Zajęcia prowadzone są przez instruktorów posiadających stosowne uprawnienia z zakresu technik linowych, a do ich realizacji używany jest wyłącznie nowoczesny, atestowany sprzęt światowych marek.

Proponujemy następujące zajęcia:

  • Zjazdy na linie - zjeżdżamy z wysokiego na 30 metry, zabytkowego wiaduktu dawnej kolei zębatej, który znajduje się w Srebrnej Górze. Zjazd z tej wysokości dostarcza dużo emocji a przełamanie lęku sprawia ogromną satysfakcję.
  • Tyrolka – to metoda pokonywania terenu za pomocą zjazdu po napiętej ukoście linie, rozciągniętej pomiędzy dwoma stanowiskami. W ofercie mamy zjazdy na linach od długości kilkudziesięciu metrów do zjazdów gigantów, o długości liny ponad 1000 m! Tyrolka to bardzo widowiskowe zajęcia, które dostarczają sporą dawkę emocji.
  • Ścianka wspinaczkowa – to znakomita zaprawa przed prawdziwym wspinaniem w górach. To też dobra nauka współpracy i budowa zaufania z partnerem poprzez wzajemną asekurację na linie. Przede wszystkim jednak, ścianka wspinaczkowa to świetny sposób na pozbycie się nadmiaru energii i pozytywne zmęczenie!
  • Park linowy – to wykonane z lin i drewna i rozwieszone na wysokości pomiędzy drzewami, różnego rodzaju mostki, platformy i przeszkody. Służą do bezpiecznej zabawy ruchowej zbliżonej swą formą do alpinizmu. Wędrówka linowymi trasami z pokonywanie ruchomych kładek czy wspinaniem po wiszących siatkach to niezwykle ekscytująca zabawa i wspaniały test zwinności, wytrzymałości i równowagi a przed wszystkim test psychiki.

 

Atrakcje turystyczne okolicy

 

Atrakcje turystyczne okolice

Oferujemy zwiedzanie najciekawszych atrakcji turystycznych okolic Srebrnej Góry, Gór Sowich oraz Kotliny Kłodzkiej. Zapewniamy rezerwacje terminu, dojazd, obsługę przewodnika oraz bilety wstępu w cenie identycznej z cenami oferowanymi przez poszczególne atrakcje.

 

Twierdza Srebrna Góra

Twierdza Srebrnogórska, to wyjątkowa atrakcja turystyczna Dolnego Śląska. To największa górska warownia w Europie. W chwili powstania (1763-1785) należała do najnowocześniejszych tego typu fortyfikacji w Europie. Najważniejszym obiektem jest unikalny w skali europejskiej Donjon. W czasie kampanii Napoleońskiej 1807 r. Twierdzę oblegała wojska francuskie pod dowództwem brata Napoleona Hieronima Bonapartego. W czasie II wojny światowej w twierdzy znajdowały się obozy dla polskich jeńców wojennych. W roku 2004, ze względu na swoja unikatowość została uznana decyzją Prezydenta RP za pomnik historii stając się w ten sposób jednym z ważniejszych zabytków w Polsce. Więcej na stronie: www.forty.pl

Twierdza Srebrna Góra oferuje kilka wariantów zwiedzania.

1. Pakiet podstawowy – obejmuje:

  • zwiedzanie Fortu Donjon – dziedziniec fortu, podziemne kazamaty, korona fortu wraz z punktami widokowymi;
  • spotkanie z żołnierzem 33 Historycznego Regimentu Srebrnogórskiego;
  • pokaz strzelania z broni czarnoprochowej;
  • zwiedzanie izby pamiątek.

2. Pakiet armata – obejmuje:

  • spotkanie z żołnierzem 33 Historycznego Regimentu Srebrnogórskiego;
  • pokaz strzelania z karabinu skałkowego;
  • zwiedzanie XVIII-wiecznych kazamat;
  • zwiedzanie izby pamiątek;
  • opowieść o dawnej broni używanej w twierdzy;
  • pokaz salwy z repliki XVIII-wiecznej armaty.

3.Nocne zwiedzanie Twierdzy

Standardowe zwiedzanie, oparte na historycznych faktach, nocą przybiera formę baśni i legend osnuwających Twierdzę. Nocne Zwiedzanie rozpoczyna się marszem z pochodniami i szturmem na Twierdzę, a co dzieje się później, to już tajemnica, którą Twierdza Srebrna Góra odkrywa przed światem wyłącznie nocą...

4. Zwiedzanie z przygodą

Zwiedzanie z przygodą to zabawa w wojsko w niepowtarzalnej atmosferze największej górskiej twierdzy Europy. Zajęcia prowadzone są przez miłośników historii ubranych w mundury wojskowe z przełomu XVIII i XIX wieku. Program zwiedzania obejmuje między innymi:

  • pobór rekrutów do służby na twierdzy;
  • nauka musztry epokowej;
  • poczęstunek grzanym piwem i opowieść o dawnym browarze w twierdzy;
  • pokaz strzelania z replik XVIII – wiecznej broni;
  • wytaczanie armaty na wały i salwa na wiwat;
  • herbata przy kominku.

 

Kopalnia Złota w Złotym Stoku

Złoty Stok to najstarszy ośrodek górniczo – hutniczy w Polsce. Jego największy rozkwit przypada na XVI w., kiedy zaczęły tu inwestować europejskie spółki górniczo-hutnicze. Kopalnie, których wówczas było tutaj prawie 200, dostarczały około 8% całej europejskiej produkcji złota. Wydobycia w złotostockich kopalniach zaprzestano w latach sześćdziesiątych XX wieku. W ciągu całego okresu działalności wydrążono przeszło 300 km sztolni, szybów i chodników, i wydobyto ok. 16 ton czystego złota.

W nieczynnej dzisiaj kopalni złota uruchomiono podziemną trasę turystyczną, która oferuje zwiedzającym wiele atrakcji i dostarcza niezwykłych przeżyć. W skład podziemnej trasy turystycznej wchodzą: "Sztolnię Gertuda" , "Sztolnia Czarna Górną" z jedynym w Polsce podziemnym wodospadem (8 m wysokości) oraz Sztolnia Czarna Dolna. Więcej na: www.kopalniazlota.pl

Kopalnia Złota w Złotym Stoku oferuje kilka wariantów zwiedzania.

1. Oferta podstawowa - obejmuje: zwiedzanie "Sztolni Gertruda" (część muzealna), "Chodnik Śmierci", spotkanie z Gnomem w Chodniku Śmierci,  jedyny w Polsce podziemny wodospad w "Sztolni Czarnej Górnej" oraz przejażdżkę „podziemnym tramwajem” o wdzięcznej nazwie „Gacek”.

2. Oferta dodatkowa: spływ łodzią fragmentem sztolni, wybijanie pamiątkowej monety - repliki XVI wiecznego złotostockiego złotego dukata, własnoręczne płukanie złota, pokaz bądź własnoręczne wykonanie złotego papieru czerpanego, pokaz odlewania złotych sztabek.

3. Zwiedzanie z fabułą - to połączenie zwiedzania kopalni z grą scenariuszową, której motywem przewodnim jest legenda o ukrytym w podziemiach skarbie. Uczestnicy podzieleni na dwa zespoły wyruszają w swoisty wyścig po złoto. Każdej drużynie przydzielony zostaje strażnik i mapa, która prowadzi przez podziemne korytarze.

4. Zwiedzanie ekstremalne – to zwiedzanie nieudostępnionych zwykłym turystom zalanej części sztolni „Gertruda”. Zwiedzania tylko dla „wybranych”, którym niestraszne są mroczne i tajemnicze podziemia. Więcej na: www.osowka.pl

 

Podziemne miasto „Osówka”

„Osówka” to jeden z podziemnych kompleksów w Górach Sowich należący do niedokończonego projektu górniczo – budowlanego o kryptonimie „Riese” (Olbrzym), realizowanego pod koniec II wojny światowej przez hitlerowskie Niemcy. Do dziś nie wyjaśniono tajemnicy przeznaczenia tych podziemi. Istnieje jednak wiele hipotez. Najczęściej mówi się o tajnych zakładach produkcyjnych, działających na potrzeby wojenne, w tym między innymi o zakładach związanych z produkcją niemieckiej broni jądrową, albo też o kolejnej kwaterze głównej Hitlera. Trasę turystyczną kompleksu „Osówka” tworzą podziemne korytarze i podziemne hale o łącznej długości ok. 2 km.

„Osówka” oferuje kilka wariantów zwiedzania.

1. Trasa historyczna. Obejmuje zwiedzanie Podziemnego Miasta Osówka z przewodnikiem. Turyści poznają historię budowy podziemnych kompleksów w Górach Sowich oraz zapoznają się ważnymi wydarzeniami związanymi z II wojną światową. Poznają losy ludzi pracujących przy projekcie Riese oraz wiele ciekawostek związanych z Osówką, Górami Sowimi i Dolnym Śląskiem. Zwiedzający mają okazje zapoznać się ze sposobami drążenia podziemi i obejrzeć zgromadzone tam eksponaty.

2. Trasa ekstremalna. Obejmuję ofertę trasy historycznej plus dodatkowe atrakcje takie jak: spływ łodzią desantową, pokonywanie chodnika poszukiwaczy skarbów za pomocą kładek i pomostów wiszących nad wodą, spotkanie ze strażnikiem podziemi.

3. Trasa - ekspedycja „Riese”. Najdłuższa i najbardziej rozbudowana trasa turystyczna w kompleksie. Zwiedzanie odbywa się w formule „ekspedycji”, podczas której uczestnicy mierzą się z zagadkami historycznymi i zadaniami sprawnościowymi (między innymi: spływ łodzią desantową, most wiszący, pokonywanie zalanych chodników, drabinka speleologiczna, liny, wykrywacz metalu). Trasa zwiedzania prowadzi przez podziemia kompleksu oraz jego część nadziemną.

4. Trasa edukacyjna (dla dzieci). Zwiedzając podziemia oraz ich leśne okolice dzieci poznają tajemnice ukrytych skarbów, życie nietoperzy, geologię Gór Sowich, legendy Dolnego Śląska oraz sekrety przyrody.

 

Kopalnia węgla w Nowej Rudzie

Nieczynna kopalnia węgla, której historia sięga wieku XV, została zamknięta w roku 1994, Wydobycie węgla stało się tu wówczas nieopłacalne ze względu skomplikowaną strukturę geologiczną złoża uniemożliwiającą mechanizację prac. Kopalnia stanowi ciekawą atrakcję turystyczną. Oferuje do zwiedzania muzeum górnictwa oraz trasę turystyczną prowadzącą przez kompleks podziemnych wyrobisk. Można tu zobaczyć wiele górniczych eksponatów jak np.: modele maszyn, oryginalną dyspozytornię stanowiąca niegdyś centrum kierowania kopalnią, czy też unikalne na skalę światową, piece i wieże szybowe. Podziemne wyrobiska zwiedza się z przewodnikiem. Turyści wyposażeni w górnicze hełmy i akumulatorowe lampy górnicze zwiedzają trasę o długości ok. 700 m. Szczególną atrakcją jest przejażdżka kolejką górniczą w podziemiach kopalni. Więcej na: www.kopalnia-muzeum.pl

 

Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju

Muzeum jest jedyną, prowadzoną w sposób profesjonalny, placówką muzealną w Polsce, zajmującą się szeroko pojętą tematyką papiernictwa. Gromadzi, opracowuje i udostępnia zbiory z zakresu dziejów papiernictwa, drukarstwa oraz historii Dusznik Zdroju. Mieści się w XVII - wiecznym młynie papierniczym, który jest unikatowym zabytku techniki. Obiekt posiada dużą wartość historyczną. W roku 2011 decyzją Prezydenta RP uzyskał status pomnika historii, czyli jednego z najważniejszych zabytków w Polsce.

Muzeum papiernictwa w Dusznikach Zdroju stanowi ciekawą atrakcje turystyczną. Poza standardowym zwiedzaniem młyna papierniczego oferuje warsztaty oraz lekcje muzealne, w ramach których, zwiedzający w sposób praktyczny zapoznają się z technikami wytwarzania papieru. Więcej na: www.muzpap.pl

 

Krzywa wieża w Ząbkowicach Śląskich

„Do dziś nie można dokładnie stwierdzić kiedy powstała ta budowla, ani w jakim celu ją wzniesiono. Jedna z wersji głosi, że jest ona pozostałością dawnego zamku, który istniał tu jeszcze przed lokacją miasta. Inna koncepcja zakłada, że usytuowana w najniższym punkcie starego miasta wieża służyła jako brama miejska. Trzecia wreszcie wersja podaje, że wieża została zbudowana jako miejska dzwonnica. Taką rolę pełniła zresztą od XV wieku aż do czasów II wojny światowej.

Nie wiadomo dokładnie, dlaczego wieża uległa pochyleniu. Powszechnie uważa się, że przyczyną mogły być wstrząsy tektoniczne, które odnotowano na naszym terenie 15 września 1590 roku. Nie wyklucza się również, że przyczyną było rozmoknięcie gruntu, które spowodowało osiadanie fundamentu. Istnieje także legenda tłumacząca pochyłość wieży. Opowiada o wydarzeniach z 1858 roku, kiedy to po wielkim pożarze miasta wykonano ekspertyzę fundamentów. Wyniki badań zadziwiły ekspertów. Na ich podstawie stwierdzono bowiem, że wieża od początku mogła zostać zbudowana pochylona. Ot, taka fantazja budowniczych, którzy chcieli, by Ząbkowice posiadały wyjątkową i niepowtarzalną budowlę. Ponoć jeszcze w XIX wieku w części wieży, która została strawiona przez wielki pożar, widniał napis wykonany ręką budowniczego: „Ich heiß Hohannes Gleiß, hab diesen Turm schieff gebaut mit Fleiß“. (Nazywam się Johannes Gleiß, wybudowałem tę wieżę krzywą z pilnością). Niestety, gdy po wielkim pożarze przebudowano górną kondygnację wieży, napis uległ zniszczeniu” Źródło i więcej informacji: www.krzywawieza.eu

 

Zorbing

 

Zorbing

Zorbing jest doskonałą zabawą zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Polegająca na staczaniu się ze zbocza w plastikowej kuli "zorba". Zorba składa się z dwóch nadmuchiwanych kul (wewnętrznej i zewnętrznej) zrobionych z grubego, odpornego na uszkodzenia sztucznego tworzywa. Zabaw jest doskonałą zabawą zarówno dla dzieci jak i dorosłych.

Kula zorbingowa jest bardzo bezpiecznym urządzeniem rekreacyjnym. Zbudowana jest z wytrzymałych materiałów i posiada odpowiednie atesty. Do kuli wchodzi się przez specjalne zasuwane kołnierze, a w jej wnętrzu znajdują się specjalne uchwyty unieruchamiające uczestnika zabawy. Kula staczana jest po specjalnie przygotowanym, bezpiecznym terenie.

 

 

 



Nasi partnerzy

hrabstwo hrabstwo

 

banner Meteor24

banner e-holiday

 

Dom pod TwierdząSrebrna Góra Nocleginoclegi